natt eller kväll eller morgon?

ja det är väl frågan, vad är det nu egentligen? klockan är kvart i 1?
jag ser det som kväll eller alternativt natt,
men många ser det som morgon? okej jag ska nog inte försöka fundera så mycket, mina nattliga funderingar brukar nämligen inte bli så genomtänkta,
det är förresten vid den här tiden jag är mest lättroad, inte för att jag har svårt för att skratta i vanliga fall, (verkligen inte)
men vid den här ttiden skrattar jag i princip åt allt, det finns några få undantag,

jag nu är i alla fall staketet målat, extrapoäng åt jenny!
(pengar rullar in som det ska, det går bra nu, jadå,pengar rullar in,)
men vad är det för människa som målar staket mitt i natten kanske en del tänker?
jag, det är ju perfekt, jag är en nattmänniska ut i fingerspetsarna, på dagarna är det för varmt (både för mig och för färgen) och på natten är det inte lika många som kollar snett för att man målar... okej det där lät ologsikt, det är klart att folk kollar snett (mer snett än på dagen oftast...) men det är inte lika många människor ute då,

just nu sitter jag och surrar med Anita, som vanligt då, jag är verkligen en sällskapsmänniska, jag klarar mig inte själv, hatar det, det är mycket trevligare att prata med någon, vem tycker inte det?

nu märkte jag att nån använt mitt håtband för att fixa en blomma, det var ju roligt, jag som gillade det där hårbandet, det är som ett sånt sär hippieband, mycket snyggt, men blomman klär inte alls i det, vilket slöseri på hårband,

ojj, nu tappar jag tråden, det händer ganska ofta att jag börjar prata om något oväsentligt utan anledning, mycket irreterande, inte för mig utan för min omgivning, Linnea tycker speciellt illa om när jag är mitt i en mening och avbryter mig och tittar ut genom fönstret istället jag har även en tendens att se lätt drömmande ut,  jag kan vara tyst i några sekunder sen brukar jag höra mitt namn eller få en liten knuff och vakna till liv igen,

ojj, det blev ett ganska långt inlägg, men det blir så, speciellt på kvällen/natten när man har så många funderingar, (som jag sa tidigare)

men ses


söt bild från förra sommaren,
Linnie Winnie, jag, och Tesse
puss på er







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0