ny kamera, tips någon?!

har funderat länge på att köpa en ny kamera då min har ett ganska knasigt betende, en konskevens av en okänd orsak, (jag har inte tappat den i golvet.... hosthost)
i alla fall har jag ingen som helst aning om vilken modell eller så man ska satsa på, vet ni någon bra?
jag vill kunna ta foton under vatten, den får gärna se bra ur också,
så om ni vet någon bra,snygg och vattentät kamera, för ett bra (alltså inte så dyr) pris,
så kan ni väl kommentera?

Den lila var väl ganska snygg? eller?


UPDATE: den där funktionen om vattentäthet, en nära vän fick mig att tänka om, det är inte längre ett krav!

tack till Anita

Kommentarer
Postat av: Moatoabajsränna

VATTENTÄT ÄR ETT M ÅSTE om du vill ha en smidig kamera, jag ska själv köpa en! Den heter typ olympus med deras konstiga tough 8000 typ. tål stötar och vatten till tio meter och har 10 mgpx, viklet är bra med typ 3,6x optisk zoom.

den är i touch också så man behöver tex inte ta sv sig vantar om man fotar på vintern., och den tål typ låt temperatur! :D



på dustion home kan man köpa den med väska, 4 gb minne och stativ för 4195:- itne så mycket alltså! :D



jag ska typ ptrva den men den verkar fett bra! :D dom reomenderar den i min foto tidning!

2009-07-02 @ 21:17:56
URL: http://moez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0