bad hair day och "sparris-tekniken" och middag på östermalm

hej,
Ja som det kanske framgår av min rubrik så åt jag middag på östermalm, ciao ciao närmare bestämt, mycket god mat (lasagne är kärlek) och mycket trevligt sällskap (kusin är snäll).
Italiensk mat är... mums!

just nu sitter jag och pratar med Anita, jag har just beskrivit för henne hur man kan verka EXTRA intreserad av vad en person har att säga (även fast man i själva verket bryr sig mer om kvadratroten av Pi, mer än det personen i fråga pratar om), jag förklarade detta med hjälp av sparris, nu kanske ni inte blir så mycket klokare men vänta bara så ska jag visa en del ur vår konversation, tålamod vänner!

min idé är alltså att verka extra intreserad, så känner sig den andra personen viktig, dena teknik kommer jag kalla "sparris-tekniken", ett bra namn: kort, enkelt att komma ihåg och det låter nyttigt (perfekt namn helt enkelt)

Jenny-
om du säger jag åt sparris,(vilket inte är så intresant) så kan jag svara...
Åhh, sparris nej men hoppsan så trevligt på en lördag och allt! var det trevligt att äta sparris? vilken färg var den?
hur mycket sparris åt du då? Herre min get så trevligt med sparris!
Anita aka. offer för mina briljanta ideér som oftast brukar poppa upp vid midnatt-
haha, okej?

konstig nog gillar Anita mig ändå, eller så är hon bara bra på att använda den tekniken jag besrkiver ovan, hon verkar i alla fall oftast intreserad... jag kanske borde sluta berätta om mina ideér aka snilleblixtar för henne, hon verkar använda dom EMOT mig!
eller så är hon bara intreserad av vad jag har att säga.
jag hoppas på det sista alternativet...

nu ska jag försöka tänka på hur man kan uppfinna ett sätt att ALLTID vakna upp med en PERFEKT hårdag, tänk er ALDRIG en till BAD HAIRDAY (ni vet när man vill gömma sig under en sten.... eller i alla fall en mössa?)

med min hjärna och intelekt bör det inte vara ett problem, jag kommer säkert komma på något på nolltid!
Anita jag hör av mig om jag kommer fram till något, okej?


jag älskar den här mössan, så skön, men det skulle vara perfekt att aldrig mer behöva använda den....

love

Kommentarer
Postat av: Anita

hahah:P

2009-06-14 @ 00:32:05
URL: http://anitatesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0