ingen matte orsakade ljudliga glädjetjut i naturarnas korridor!

hej, vaknade 7, sprang till bussen som går 20 över 7. hade engelska första lektionen, fick veta att jag minst kommer få VG, men hon lät väldigt säker på att jag kommer kunna uppnå Mvg, äntligen börjar det släppa känner jag, har inte riktigt fått de resultat jag velat, men nu!

sen svenska, diskuterade vår bok, vi har läst 46 sidor, knappt komiit in i boken, vi får 50 minuter för diskussion, efter 10 minuter är alla klara och snackar om annat, hon märker att min grupp inte diskuterar, jag påpekar att vi redan diskuterat klart, då har det gått en halvtimme, hon säger att hon är säker på att vi inte är klara, och att vi ska fortsätta diskussionen. vi pratade ett tag till, kom fram till samma saker som vi gjort innan.

sedan no, Labb, helt ok, gjorde bort mig lite, när hon frågade om intramolekylära bindningar, jag svarade att det var Van der Waals men tog fel, vi pratade om de Intermolekylära bindningarna, svaret var kovalent.
att jag inte tänkte på det, jag missförstod frågan helt. Vi skrattade i alla fall ganska mycket på labben mest åt att skaka och PMS, (problem med skrivare?)

sen lunch åkte till en pub, men dom tog tydligen inte emot elever längre, i alla fall enligt den överdrivet sura servitrisen. bitter?
så vi åkte till Platani vid zinken, mums på deras lasagne!

kom tillbaka till skolan,
några i klassen berättade att vi inte hade matte,
glädjetjut ljöd ljudligt över hela korridoren. ja, vi går naturklass! men en håltimme istället för matte är helt enkelt lika med lycka!

sen hem, köpte ett par strumpbyxor, mycket trevligt,  hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0