plugg, plugg,plugg, varför? jo för min egen skull!

känns ganska ovärt just nu, mina vänner ska iväg men jag måste stanna hemma och plugga. jag var beredd på detta när jag valde min linje men det känns ändå ganska trist, liksom jag vill också a ett liv utanför plugget men ändå känner jag mig ständigt involverad i något, även om jag inte har några läxor så känner man ändå pressen, Man är på helspänn hela tiden, vet att snart kommer det en till, en till.
jag visste ju att det skulle bli såhär, men nu när det är så som det är så känns det jävligt illa, varför måste jag plugga när alla andra ska göra roliga saker.
vet att jag överreagerar och att det egentligen inte är särsklit illa, det är inte sådär jävligt som det kan vara än, men jag vet att det kommer,
i helgen hade jag det verkligen asnajjs, men så fort man kom innanför dörren så var jag liksom tvungen att plugga till mitt no-prov, eller skriva på min inlämmning,
det som är bra är att det är jag som vill det här, jag pluggar för min skull, inte för mina föräldrars , mina vänners nej,
jag pluggar för att jag vill,
och det är jävligt positivt.
och om 3 år kommer jag känna mig jävligt nöjd.

men just nu vill jag bara skita i den här inlämmningen och sticka och umgås med mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anita

jag vet hur det känns. fast jag råkar strunta i plugget och träffa kompisar ändå.

stå ut, snart är det höstlov.

2009-10-14 @ 21:10:05
URL: http://anitatesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0