human etologi

vi hade labb idag, human etologi.
ni hör ju hur kul det låter, men det var nog en av de roligaste lektioner vi haft. vi skulle undersöka folks beteende. exempelvis säga hej till fullkommligt främmande människor, sätta sig för nära etc.
jag var med Matilda och Annie. och det var så himla roligt.

Annie satte sig bredvid en tant i kanske 70års-åldern, och satte sig för nära. hon satt liksom på tantens jacka. tanten försökte diskret hoppa en bit bort men bänken var inte så stor, så när Annie satte sig ännu lite närmare var hon helt enkelt tvungen att leva med det, sen började Annie läsa över axeln ur hennes tidning, och så frågade hon vad en del saker betyder.  och tanten svarade så snällt.

Sen gick vi på en i princip tom buss, en kvinna satt på ett yttersäte och jag säger:
"ursäkta men skulle de kunna hoppa in?"
hon gör detta men ser lite förvånad ut, ingen ytterligare reaktion, för att locka fram detta så säger jag:
"nej men gud, vilken snygg mobil! vad är det för märke? gud va snygg den var! jag har sett en liknande men med ett blått tangentbord"
hon säger att den är ganska ny, och att hon håller på att lära sig applikationerna samt att det är bra med så stora tangenter,

jag visar min mobil (touch) och säger att min också har en rad funktioner, sen ska hon av, så då berättar jag om exprimentet.

några killar i min klass fick en tant att typ ringa polisen, och en annan kille fick en tant att bli halvt ihjälskrämd när han satt och pratade med en annan om att råna pensionärer!

roligaste lektionen på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0