mer bambu åt folket!

idag när jag och mina vänner spatserade ( ett finare ord för att gå) omkring i centrum så var det en smått överförfriskad man som gick bakom oss och propgagerade för bambu,

han skrek följande gång på gång:
"MER BAMBU ÅT FOLKET! MER BAMBU ÅT FOLKET! BAMBU!BAMBU! BAMBU!!! MER BAMBU ÅT FOLKET! BAMBU!"

av ALLT man kan vilja ge folket, så vill han ge folket bambu. varför är inte han vår statsminister/största exportvara/kung/prinsessa? det känns som om han skulle klara det galant. superb. alldeles utmärkt. men vad vet jag.

jag måste säga att det finns väldigt charmiga människor i centrum.
 
för några kvällar sen såg jag en man som gick omkring med "bag in box" -box samt en kopp (mugg). han vinglade rejält och såg inte vidare nykter ut. klockan var halv 7. 18.30, är inte det lite tidigt? är det inte något man kan personidentifera som "DRÄGG".

några minuter senare rullar bussen in och jag plus några andra stiger på. efter ett tag stiger 2 överförfriskade damer på. de samtalar med chauffören ett tag, de babblar högt och glatt så att hela bussen kan höra om deras underbara upplevelser/känslor/nyheter. efter några minuters samtal så vinglar de mot 2 platser varpå en av dessa glada tanter vrålar (hon ville nog försäkra sig om att alla hörde vad hon sa, eller så var hon döv) 
"JAG HAR RESERVERAT PLATSER MAJ-BRITT! HÄRBORTA! KOM NU! VI HAR RESERVERAT!"

det får mig att undra, vart bor jag egentligen?

ps: om jag hade vetat att man kunde reserverat platser på sl:s bussar hade detta sparat nig mycket benstyrka och obekvämligheter. jag har stått konstant under mer än 4 år. (okej konstant kanske var fel ord men ni fattar grejjen) tack gode gud för att denna dam/tant gjorde det klart för  mig att det går att boka, men kunde hon inte sagt vart man gör detta? jag hittar ingen sån info på sl:s hemsida nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0