lämnad åt sitt öde... yes indeed.

kaoset är inte lika kaosartat längre. man kan se mitt golv vilket är en förbättring. målet är att rummet ska vara städat tills ikväll. målstättningen är hög må jag säga. vi får se om jag lyckas.

ikväll drar jag ut och seglar troligtvis, jag är inte 100. den som lever får se.

min mamma och pappa flydde just fältet och lämnade mig och min syster åt vårt öde med packningen, är livet härligt eller?

just det, gårdagens händelse på jobbet. jag var nära att skrika åt en man som packade upp på bandet som en idiot. nej man lägger inte först 8 flaskor (som rullar och i princip har ett eget liv) sedan, 2 paket blöjoor, sedan ägg och sist men inte minst bananer OVANPÅ varandra som en stapel! nej man gör inte så. det blir jobbigt för kassörskan och om du tror att det går snabbare tror du fel. och man lägger inte äggen på ett sådan sätt att de krossas och rinner ut över hela kassan, det är inte mysigt någonstans. och när kassörskan spenderat 3 minuter (i rusningstid är 3 minuter = 1 timme, i värde alltså) med att torka efter dina ägg, och fått bort det värsta. så säger du fan inte att hon ska torka mer! okej?

jag sa att det var rusningstid och att jag helt enkelt fick lyfta hans varor om det var så, (ville gärna ta de okrossade äggen och slänga på honom, men jag vill inte få sparken)

låter kanske som en överreaktion från min sida, dramqueen kan tyckas, men nonchalantare människa får man leta efter.

nu ska jag städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0