trevliga kunder

jobbet gick prima bortsett från en tjej som var allmänt knasig, först var hon sjukt otrevlig när jag "blippade" in hennes saker, jag är inte långsam men hon sa bara : skynda skynda!
sen puttade hon fram sina saker så att kassan inte hann med och när jag sa slutsumman var det för mycket och jag hade gjort fel och lala. hon säger att hon kollar kvittot sen och ringer (hur då?) och säger om det blev fel. sen står jag och tittar efter en kollega och min blick fastnar väl på henne i nån sekund, jag vet inte, men nästa sekund skriker hon : VAD GLOR DU PÅ? KAXA INTE!
jag säger att jag kollar efter en kollega som ska komma med gem till mig. hon ser fortfarande förbannad ut och pratar med sin bror och typ muttrar.

några minuter senare kommer hon inspringade igen och säger att hon inte fått sina cigaretter, jag kollar kvittot och ser att hon betalat, och ska ge henne dem, när en kund säger att hon måste fått dem, för om dom är på kvittot så måste jag ju ha tagit ner dom från skåpet liksom (vilket är sant, hon har fått dem, men jag orkar liksom inte ta diskussion själv, hon verkade lite rabiat. så jag tänkte att i värsta fall betalar jag hennes cigg) 
då skriker hon åt kunden: PRATAR JAG MED DIG ELLER? NÄÄ, LÄGG DIG INTE I!
jag förstår att hon blev sur, hon förväntade sig att behöva prata omkull en kassörska, men nu har en 40 årig man lagt sig i, tack till honom i alla fall, hon insåg att det var ett lost case och gick därifrån. med buller och brak.

hon var i alla fall sjukt obehaglig och vakten kom för att kolla att allt var lugnt sen,  vilket det var.
vilka människor det finns alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0