rädda ett plagg?

tittade precis på SHOW BY KLING. Elin besökte Elsa Billgren. underbar tjej. älskade hennes stövlar i grönt, skulle gärna haffa ett par liknande (men dessa var unika, så det är nog ganska omöjligt) hur som helst. Elsa hade över 1000 klänningar men inte ett enda par byxor. tuff som tusan. det hade i alla fall brunnit i hennes lägenhet, och en del av hennes klänningar hade brunnit upp (majoriteten av dessa var vintage och unika). hemsk tanke.

när jag var liten hade jag en plan på hur jag skulle göra om det började brinna, jag hade alltid väldigt svårt att lugna ner mig och somna så jag kunde ligga i timmar och tänka och filosofera. detta var en sak jag ofta låg och klurade på, vad, vem och hur skulle jag rädda?

jag bestämde mig för att hämta min bror och syster först, deras fönster låg så att de inte kunde hoppa ut själva, så jag var tvungen att hjälpa dem, sedan skulle jag hämta fotoalbumen. och mitt bästa gosedjur, Stampe. Mamma och Pappa skulle jag möta på baksidan, jag tyckte att de skulle komma ut utan min hjälp. Sedan skulle vi springa till lekplatsen som låg låångt borta (i alla fall ur mina bens synvinkel på den tiden, nu tar det väl ca 2,6 minuter att ta sig dit).

En sak som inte var vidare vattentät med min plan är att jag sover tungt. jag har väldigt svårt att somna, och hör allt när jag är påväg att somna men fortfarande inte sover. Men när jag väl sover då är det klippt. i Sydafrika sov jag igenom ett helt åskoväder trots att jag låg under ett öppet fönster och det regnade in på mig. det var först när Min pappa råkade kliva på mig när han skulle stänga fönstret som jag vaknade.

Alltså skulle nog troligtvis min familj behöva lyfta ut mig, jag kommer helt enkelt sova igenom även det.

hur som helst, det jag ville komma fram till. Om ni fick rädda ett enda plagg från totalförstörelse. Vilket skulle det bli?

mitt svar är enkelt.

Min svarta mockajacka som jag köpte i vintras. den är en stor kärlek. Den köpte jag för min första lön. den hade jag verkligen längtat efter. den är så fin. oh, jag älskar den!

fundera på det ni, nu ska jag sova.

börjar 11 imorgon, underbart. (usch, jag som har så svårt att gå upp på morgonen!)

LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0