tomatsoppa

hej, kom precis hem från skolan. underbart. hade ingen spanska så vi fick långlunch. jag och Linnea satte oss på Kina Thai gården, många skratt och knasiga ideér!

åt precis tomatsoppa, jag älskar det. när jag var liten var vi i Spanien och vi åt tomatsoppa till lunch varje dag i säkert en vecka, efter en vecka var alla ganska trötta på tomatsoppa, alla utom jag. så när jag kom springande med ett par burkar så sa mina föräldrar att vi inte skulle ha det idag. jag blev verkligen besviken, men när de tittade åt ett annat håll la jag ner dem i vagnen utan att de märkte.
dem hade en del problem med att berätta för kassörskan att vi inte skulle ha alla brukar tomatsoppa jag packat ner, hon förstod bara spanska. så det slutade med att jag fick min tomatsoppa.

en annan gång hade min mamma lovat mig att jag skulle få laga middag sista kvällen på vår (enda) campingsmester, jag skulle laga tomatsoppa. sista kvällen kom och då var alla andra i min familj ganska taggade på att gå på restaurang istället för att laga tomatsoppa som en 8-åring gjort på ett stormkök/triangelkök.
men skam den som ger sig. i slutet av kvällen var det tomatsoppa i allas magar. ett löfte är ett löfte.

haha, har många roliga historier med tomatsoppa inblandat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0