el dia (dagen)

kom hem för ett tag sedan, är seg som tusan. simmade ju 1 km idag och var på ett intensivt spinningpass igår. inte en bra kombo. har förresten väldans ont i mitt högra knä så jag hoppar omkring och haltar, väldigt chrmigt må jag säga.

för att få VG på Simnigsdelen i min skola måste man simma minst 1000 m, vilket jag klarade galant om jag får säga det själv. för att få MVG ska man simma 50meter, ner 3 meter och hämta/rädda en docka, sedan simma tillbaka med den ytterligare 50 meter, på under 3 minuter.

jag klarade det på 2.23, men jag höll dockan fel. jag höll fel grepp, så jag måste göra om det. surt. jag var i alla fall näst snabbast av alla i klassen på det. så det satt fint.

men egentligen skulle man inte göra det här MVG-testet idag, utan vi ska göra det i 2:an. så ingen skada skedd. jag kan fortfarande få MVG! vilket skulle sitta fint som tusan!

efter simningen blev det lunch på Limone. sen Engelska. inget speciellt, bata vanlig lektion. slutade lite tidigare.
efter den lektionen åkte jag med Ella och Susanna till söderhallarna för de ville köpa "JellyBeans"! sen skulle vi se någon teater om Frida Kahlo, den var bra. lite annorlunda. jag och de flesta andra i min klass hade svårt att hänga med eftersom vi bara visste att hon var en konstnär (knappt det visste vi, det var han som presenterade själva teatern som berättade det) men den var väl bra.

men nu kom min pappa hem, han har varit i Norge. ska säga hej till honom!


vi kan väl ignorera att jag alltid ser ledsen, arg eller förvånad ut på de här webcam bilderna. just nu hinner jag inte ta någon bättre, så vi får leva med den här.¨

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0