materia, and i´m after all a material girl

känns om detta är första gången jag sitter ner idag. skola till 17.00 sen gymmet med Nathalie. var Galet trött, men sprang några kilometer (4 närmare bestämt) och körde styrka. nu sitter jag ner. lite allmänt död sådär som man kan vara på torsdagskvällar.

jag har dragit en slutsats efter att lyssnat på min spotifylista som jag förövrigt älskar. killar sjunger överlag mycket bättre än tjejer. deras musik tilltalar mig mer. på min spotifylista har jag i nuläget 3 låtar med en kvinnlig sångare ( är det ett ord?)

just det, idag fick jag på Biologin, skriva slutsatser om en laboration jag inte genomfört. det var intressant. hon frågade mig och en kille i klassen som också missat labben om vi tagit del av våra gruppers resultat.

jag: det kan jag inte påstå att jag gjort tyvärr.

jag har en känsla av att jag är en omtyckt elev.

sen såg vi en film på fysiken. Han i filmen var seriöst galet rolig.
 
Han: Allt är byggt av materia. bilar. blommor, ja även luft. paus. traktorer är byggda av materia. liksom olika gaser. paus. Materia är det världen är uppbyggd av. paus. vi människor är byggda av materia. flygplan likaså. Världen är uppbyggd av materia. paus. allt du ser är uppbyggt av materia. men även det du inte ser. paus. mat är byggt av materia. och väskor. paus.

han sa "Materia" mer än 20 gånger. Benji räknade. jag tyckte det var en utomoderntlig idé och ville se om filmen och räkna jag också. Benji räknade nämligen bara efter de första 10 minuterna. det var i de första 10 minuterna han sa materia flest gånger. det märkte jag, även om jag inte räknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0