natti natti plus mina kvällsfunderingar

godnatt, ska sova
snart är det midnatt.

när man var liten var det VÄRLDENS grej att vara uppe till 12 på natten, jag skrev det till och med i min tankebok (en bok om vad man gjort i helgen, nej jag fattar inte heller länken mellan helg och tanke)
efter nyår skrev jag det med stora bokstäver och ritade en bild där jag stod i finklänning och tittade på en klocka som visade på midnatt.

allting var mycket roligare när man var mindre.
på morgonen om det regnade, en överlycklig flicka vid namn Jenny hoppade upp och ner av glädje.
saken var den att det gjorde jag även vid solsken.
åska var det bästa jag visste (i alla fall på en topp 10 plats)

allting var kul, barn är helt enkelt mer entasuiatiska. mer sugna på livet. de har mer livsglädje än vi.
jag låter som en moraltant.

det var kvällens fundering.
djupa saker det här. djupt.

nu ska jag sova.
jag är inte trött.
jag borde plugga istället.
men jag ska sova.
för att imorgon kommer jag vara trött.
om jag inte sover.
jag kommer vara trött oavsett om jag sover eller ej.
känns det som.

lejonkungen var sjukt bra,
men inte vad jag förväntat mej.

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0