vad gjorde ni på sveriges nationaldag? Själv träffade man ju kungen

hej hej,
min nationaldag var ganska lyckad, jag åkte in till stan med anita och köpte en tröja på Zara, kärlek vid första ögonkastet!
kommer bo i min nya tröjja HELA sommaren... (okej inte hela men, ni fattar grejjen)

efter lite shopping på drottninggatan, (börjar nästan tröttna på den gatan alltså...) och efter att ha stött på en hel del danska fotbollsfan (det kryllade av dem!) så åkte vi till skansen,  Dryg busschafför och elak tant som var allmänt störande, orkar inte berätta , det räcker om jag säger att det sista jag hörde (innan jag slytade lyssna) var "dagens ungdomar!" , det kan tilläggas att jag inte gjorde något ohyffsat.
aja gick av vid nybrokajen för att köpa mat, men vi hittade inga affärer, eller jo till slut,
sen gick vi tillbaka till stationen, men då var den helt intrasslad, aka avspärrad, men vi kröp under avspärrningarna och fick slängkyssar av några killar på alvedon-cyklar (?)

kom lyckligt fram till skansen och satte oss på en bänk med perfekt vy över scenen, men så kom det enläskig gubbe så vi gick därifrån (han mumlade något om:flygbilder,flygbilder...),
sen gick jag fram till Timo Räisänen, och frågade om jag fick ta en bild, hans svar: Självklart!
han var nog glad att få ett litet avbrott, några tjejer i 16-årsålderna stog och pratade politik med honom? politk?
när man har chansen att prata med Timo Räisänen så pratar man INTE politik??
inte jag i alla fall, jag och anita stog bakom dem senare och de hade minst sagt starka åsikter, de ÄLSKADE Mona Sahlin, och resten av alla poitker HATADE de. När Maud Oloffson kom förbi så hurrade många, och de bara :
FATTAR INTE FOLKET ATT DOM HURRAR ÅT HON SOM VILL FÖRSTÖRA DE FACKLIGA  RÄTTIGHETERNA!?
jag och anita: SAY WHAT?
de här tjejerna var i 16-årsåldern, seriöst?

sen började själva showen, jag trodde att Timo skulle sjunga sina egna låtar men han sjöng EN låt som inte var hans egen, lite besvikelse, men men, Att Darin var där gjorde saken bättre.... Not 
men Kul att se kungafamiljen!

Men en lyckad dag, borsett tågresan hem, säger bara fyfan,
det började med att en tjej halvt släpade en kille in på tåget, båda i 19-årsåldern,asså han var helt redlöst ful, hon var inte tillräckligt sark så precis när dom går på tåget så ramlar han in i en av stängerna, och han slår i huvudet, han verkar vara helt borta,han gör ett försök att sätta sig vid oss men tjejen släpar honom till sittgruppen bredvid vår, där däckar han i hennes knä,
efter några stationer kommer en man och hans son på, sonen är i 5 års åldern, mannen verkar känna tjejen, och frågar hur hon mår, osv.
hon- jag mår bra men... han mår inte så bra, hon berättar om fallet mot stången,
sonen- oj! jag har aaaaaaaldrig sett nån som ramlat in i en stång! varför sover han?
hon försöker rädda situationen och säger att han är väldigt trött för att han har varit uppe sen tidigt på morgonen,
sonen verkar ganska förundrad.

sen när hela sällskapet ska gå av så märker tjejen att Killen (den fulla) blöder näsblod, jag tänker - ojj INTE bra, men så länge han inte hostar blod är det kanske OK,
sen ska dom försöka få ut honom, och försöker resa på honom, då börjar han hosta upp / spy upp blod,
jag och anita skulle också av och gick till en annan dörr, en gubbe som satt med oss hjälpte tjejen och pappan av med honom där stod några vakter, Killen fortsatte hosta blod, och sen vet jag inte, men jag hoppas dom tog honom till sjukhus och att allt gick bra,

detta hände klockan kvart i 9 på kvällen? det är inte så sent tycker jag, festerna har väl inte ens börjat så tidigt,
aja hoppas det gick bra,

sen åkte jag hem och åt jordgubbar!


Bild på Timo som jag tog

vår statsminister var på plats
Klicka f�r att st�nga bilden
och Maud Oloffson
Klicka f�r att st�nga bilden
Carl Bildt

kungen och drottningen

våra prínsessor och vår prins

PLUS , ytterligare 2 prinsessor, ni kan skymta min ny tröja, den är vit och marinblå-randig

BILDERNA HAR ANITA TAGIT, LÄNK TILL HENNES OCH TESSES BLOGG UNDER LÄNKFILKEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0