hela kroppen gör ont (överdramatisk... svar: ja)

hela kroppen värker, ryggen, armarna, aj säger jag bara
jag ska i alla fall inte bli elitgymnast,
för er som inte förstår så stod det gymnastik på schemat på idrotten igår,
itne min starka sida, men till slut vågade jag mig på ett överslag från en hög (alldeles för hög) plint.
min lärare trodde jag skulle bryta nacken, de som skulle passa (typ hjälpa så att man inte dör) var lite för korta och nådde inte upp. han sa åt dem att flytta på sig så fick han och en lite längre tjej ta deras platser.
saken är att man ska ställa sig på händer på en plint. sedan göra ett överslag ocg falla ner i en matta.

jag är inte speciellt gymnastisk av mig, men jag klarade det! (jag brukar typ inte ens kunna stå på händer)

han sa att jag skulle testa en gång till... (jag blev inte överlycklig eftersom halv klassen såg halvt likbleka ut när jag haft mitt första fall, och läraren påpekat att jag skulle vara glad att min nacke inte var av) men jag var tvungen att falla 2 ggr till.
han sa i alla fall att om jag fått 10 minuter till hade jag fixat att landa på benen och att jag gjort otroliga framsteg,
så det var trevigt,
men det är mindre trevligt nu, jag glömde nämigen strecha, hela kroppen värker efter de där fallen, man spände hela kroppen.

så nu vet ni det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0