ska man skratta eller ska man gråta?

okej jag kan inte hålla mitt löfte om att skriva något kul, jag är för trött och pissed-off för det,
en annan dag,

det är skrattretande faktiskt.
vi ska ha ett arbete i engelska. man ska ha ett samtal på en kvart. alla får varsin tid. ungefär som ett kvartsamtal/utvecklingsamtal. det finns ungefär 32 tider som man kan få/bli tilldelad.

gissa vilken jenny får?

1. den första av alla. jag är alltså först i klassen (som består av 32 elever) vilket i sig är ganska ovärt.
2. jag får en tid utanför lektionstid. innan den första lektionen, min första lektion börjar klockan 08.20 vilket jag tycker är tidigt. nu ska jag vara där en kvart innan, 08.05 och ha detta samtal. ovärt.
3. det går att få på onsdag morgon eller fredag före lunch, jag får alltså den sämsta av den sämsta tiden man kan få. liksom att vara först på fredagen hade inte varit överdrivet jobbigt, men jag får alltså på onsdagen.
4. det som är mest skrattretande är inte att jag bara fått den absolut sämsta tiden man kan få, av alla som kan ha fått denna sjukt dåliga och sämsta tid så fick jag den, vissa kanske fnyser nu, men till råga på det, så är den här jävla tiden på min födelsedag.

är det inte komiskt. svaret är : jo, ganska komiskt. ska man skratta eller ska man gråta.

på min födelsedag ska jag ha ett samtal, som börjar 08.05 vilket betyder att jag måste ta bussen som går klockan 7 på morgonen, vilket är 45 minuter tidigare än vanligt.  jag ska va först av alla, och därför ingen som kan ge mig lite tips på vad som frågas eller diskuteras, alltså ingen chans att förbereda mig.

livet är bara för härligt ibland. en en gång,
ska man skratta eller ska man gråta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0