vad hände igår? (lång text, läsvärd? det avgör ni)

ni vet att vi igår skrev ett inlägg om att något hänt men att vi skulle berätta exakt vad som hänt idag?
here you go

kvällen började med att Malin kom över och sedan drog vi ut, vi gick till centrum och åkte till stan och sen tillbaka, vi drev runt helt enkelt, sen när vi kommer ner från pendeln så ser vi min bror och några av hans vänner, jag och malin känner dom lite halvt, så vi snackade sen bestämde jag och Malin oss för att dra hem, vi skulle typ se film istället, det var dött överallt så vi ställde oss en bit ifrån min bror och hans gäng för att snacka lite.

Då går det en man förbi, och det är ingen som man tänker på, han liksom bara flyter förbi. Sedan stannar han en meter bakom mig, och skriker, inte lågt utan det är mer som ett vrål, nästa sekund sparkar han mig i ryggen, varpå han hastigt säger förlåt och går iväg, jag blir chockad och är inte alls beredd på detta och springer till killarna, jag trodde han skulle sparka igen. Killarna hade hört skriket och vänt sig om och då sett mig bli sparkad, en av dem skriker

-Va fan håller du på med?!

men han driver vidare, utan något egentligt mål. Alla frågar hur det gick, och jag säger att det inte är någon fara, att det bara var lite oväntat och obehagligt. Några av killarna snackar om att slå ner honom, min bror frågar om vi ska ringa polisen. Vi bestämmer oss för att gå därifrån och undvika honom, men han följer efter,

vi börjar gå bortåt men han fortsätter följa efter, sedan välter han ner en soptunna, skriker och springer mot oss, jag och Malin som går ganska nära honom , får typ infall att springa närmare väggen, så att killarna är som en ring runt oss, vi börjar gå tillbaka där vi kom ifrån, alltså helt motsatt riktning, han fortsätter följa efter oss, på tillbaka vägen ställer han upp soptunnan han precis vält.

vi möter ett annat gäng, som vi snackar med, han stannar, sedan när vi börjar gå igen så fortsätter han följa efter, vi går mot tåget, han är kanske 10 meter bakom oss, då vrålar han
- DRA ÅT HELVETE!

vi vet inte åt vem, men vi ökar och går uppför trappan mot spärrarna, vi lyckades skaka honom av oss.
vi står däruppe i säkert en kvart, en halvtimme.

Sedan åkte jag och Malin hem till mig, vi såg honom inte mer, men det vi såg det räckte.
det var ingen hård spark, men det var väldigt oväntat och ja, vet inte vad jag ska säga. Jag tror han hade någon störning, skilda personligheter, jag vet inte, helt frisk var han nog inte i alla fall, läskig människa.

EDIT: snackade med en tjej på Volleybollträningen idag, hon hade råkat ut för samma sak, han hade sparkat henne i ryggen och sen bara försvunnit, men han hade inte följt efter henne, hon stod även hon med en tjej, och ett gäng killar längre bort.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! fan va weird snubbe :S

2009-11-08 @ 23:02:36
URL: http://reacting.blogg.se/
Postat av: jenny

2009-11-09 @ 22:17:27
URL: http://ourstuff.blogg.se/
Postat av: jenny

bra att man glömmer skriva kommentar, men jag tänkte bara säga

aa, ganska så knasig person, :P

2009-11-09 @ 22:18:24
URL: http://ourstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0