jobbet, och chatt med MALIN

nu sitter jag i min säng. intressant info. snart ska jag börja plugga. underbart. har verkligen saknat det. ironi? nej nej. idag var det en stressig men ganska rolig dag på jobbet.

det är fortfarande sjukt mycket att hålla reda på men det går bättre och bättre. idag hade jag en del svårigheter med en kund jag gjorde ett litet misstag och råkade "blippa" in en för mycket av en vara, varpå kunden påpekade detta, vilket man såklart ska göra! men detta gjorde att jag blev sjukt stressade vilket kunden efter såg. så när han kom fram, han var väl i 20 årsåldern han kommer till kassa där jag sitter och säger

han : ny på jobbet?
jag : ahh... 'ler lite förläget, man vill ju inte att det ska synas att man är ny'
han: det går ju jättebra ju, man måste börja någonstans, misstag gör alla! men jag tycker du är jätteduktigt 
jag: tack! ja! man lär av sina misstag! haha 'ger honom hans växel'
han: ja! tack så mycket, lycka till nu då! hej då!

han gjorde seriöst min dag, det kanske inte låter som om han gjorde några mirakel men han var bara så underbart snäll och verkligen uppmuntrade mig. det var något med hans sätt att se på en, han såg liksom allmänt uppmuntrande ut! aja, ni fattar grejen, han gjorde mig bara så glad. så cred till honom.

men nu loggade Malin in på msn! så nu ska jag vara lite social med henne!
later,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0