snart mot gymmet, men först ett seriöst inlägg.

snart: gymmet
drar dit med Malin, kanske Emma och Natta? jag har ingen koll.
har precis spenderat en halv evighet i telefon med Malin. vi hade ett djupt samtal om respekt, jobb och om att vara bortskämd. vi har faktiskt ganska ofta djupa konversationer om faktorer i samhället som vi tycker är fel och rätt, om olika problem och liknande.

Folk kanske tror att vi bara pratar om naglar (hehe) och annat skit, eftersom vi kan vara ganska ytliga. men faktiskt är inte det fallet. vi kan vara smarta om vi bara sätter den sidan till!

jag går ju till och med den "smart och tönt"- stämplade linjen, nämligen Natur-natur. och visst kan jag fälla opassande kommentarer, men jag är medveten om dessa, det är bara på skoj. dock är det svårt att övertyga folk om det. nej men poängen är att bara för att man inte orkar koncentrera sig till 100% av tiden, (speciellt inte på sin fritid) så betyder det inte att man är pantad eller korkad?

En del är verkligen fördomsfulla. 

oj nu låter jag väldigt negativ, ni som inte känner att detta rör er, ni behöver inte ta åt er. ni som på något sätt känner att det sticks lite i hjärtat... Ta det inte så seriöst, jag menar inte att anklaga någon. Men det tål att tänkas på.

jag tar inte illa upp när någon säger att jag är dum eller korkad (wich happens every once in  a while) för jag vet att jag KAN om jag vill, sen att jag inte vill vara en överdrivet seriös, besserwisser hela tiden det är en annan femma. men de som vill kan ju fråga mina lärare, de vet att jag vill om jag bara kan, sen brukar de bortse från om jag fäller lite opassande kommentarer, för i de flesta fall så brukar dessa kommentarer som från mitt håll är ganska oseriösa leda till givande disskussioner.
jag brukar ofta ställa frågor om jag inte förstår, många vågar inte för att de kan låta som om de är dumma, men kom i håg, om du inte förstår är det säkert någon annan som känner likadant.

nu blev det här är överdrivet seriöst inlägg, vilket jag i vanliga fall försöker undvika
later,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0