ganska roligt faktiskt



Jag och Malin (var Natta med? blev lite osäker nu)

vi var i alla fall påväg hem från någonstans med tyskarna tror jag, och den här låten börjar spelas på radion, efter att vi sjungit med ett tag
så säger jag: det låter som om de sjunger på skånska? eller hur? Jeag kallear på daj! (ni vet hur skånska männsikor säger jag kallar på dig?)

Malin: nej, men asså den här låten är väl på ett påhittat språk? eller kanske jamaicanska?

Jag: ah... men det låter som skånska i alla fall!

fortsätter lyssna och i nästa refräng så inser vi att det verkligen inte är jamaicanska eller något påhittade språk, det är ju danska!

hur pratar de egentligen? så himla konstigt de pratar, det är verkligen charm!

jag skulle vilja ha en norsk kompis  (dem pratar ju bara fööör gulligt) det har jag bestämt sedan tidigare men även en dansk vän skulle sitta fint.  der bestämde jag typ nu.

Kommentarer
Postat av: Nelson

jag vet med då ^^

2010-06-02 @ 07:28:57
URL: http://reacting.blogg.se/
Postat av: Jenny

ja! nu kommer jag ihåg, jag tänkte att det var påväg hem från vattenskidorna! men det var när vi var i centrum, sista kvällen! right?

2010-06-02 @ 09:16:52
URL: http://ourstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0