hard work

har precis slängt i mig lite mat, blev inte inte mycket av den varan idag alltså. förstå scenariot, folk kommer konstant till din kassa. du är hungrig som en varg. dessa som ständigt kommer till din kassa har förståss handlat massor med mat. mat du gillar. mat som doftar underbart. du är hungrig som en varg. det är tortyr.

hur som helst. jobbet gick prima, inga konstigheter eller jo. en tant (runt 50 år) blev ursinnig för att jag glömde hennes 5kr-kupong.
hon stod och skällde ut mig,

jag: oj, förlåt men jag missade din kupong, förlåt!
tant: det var väl slarvigt gjort?!
jag: ja, jag ber så mycket om ursäkt, det var inte meningen!
tant: vad ska jag göra nu? 5 kr är 5 kr!
jag: du kan gå förbi kundtjänst så kan de hjälpa dig att lösa det, så får du dina pengar, jag ber om ursäkt.
tant: men det är ju en massa extra besvär för mig! det är inget besvärligt för dig att bara skicka vidare mig till en annan kö! usch! jag blir så irreterad!

(så fortsatte det ett tag tills jag fick nog och avbröt)

jag: jag har bett om ursäkt, det var ett misstag, jag KAN inte göra något annat.
tant: mutter mutter, dålig stil, mutter, slarvigt, mutter mutter
jag: vill du ha kvittot?

jag tror inte ni förstår hur irreterad och sur jag blev.

1. det var 5 jävla kronor, jag hade med mig sammanlagt 17 spänn till lunch, det var nära att jag gav bort en 1/3 del av dem för att få tyst på tanten.
2. jag förstår inte grejen med att en 50-årig kvinna står i säkert 5 minuter och skäller ut en 16:årig kassörska, moget?
3. det var ett misstag, jag hade lust att skrika "JAG UTGÅR FRÅN ATT DU ALDRIG BEGÅTT ETT MISSTAG, EFTERSOM DU BLIR HELT URSINNIG NÄR JAG RÅKAR BEGÅ ETT?!"
4. besvärligt att gå till kundtjänst? det är på vägen ut, och det är i princip aldrig kö dit, jag ville nästan säga åt henne "okej, du tar kassan, eftersom det inte är något besvär, och så går jag till kundtjänst och löser in kupongen, blir det bra?"
5. jag bad om ursäkt och var allmänt trevlig, men hon betedde sig upprikigt sagt som ett svin. jag var inte uppkäftig eller arrogant, det första jag gjorde var att be så mycket om ursäkt.
6. om kupongen  var så jävla viktig varför lägga den på bordet framför kassan, utan ens ett litet ljud eller antydan till att den låg där, vi som sitter i kassan har en mängd (speciellt i rusningstid) saker att hålla reda på, det ska mycket till om vi ska lägga märke till en lapp som är mindre än ett kvitto. nästa gång säg att du lägger den där?


GAAAAAAAAAAH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0