det är natt. sov, sov gott!

jag ska sova... eller nått. ska i alla fall stänga av datorn då det börjar kännas som om en överhettning är på G. folk säger att det är nått med att inte täcka över luftventilen (eller något liknande) jag är inte så haj på detta.
men om det börjar ryka så vet jag att det finns  alternativ.

alternativ 1: spring.

alternativ 2. spring och hämta en vän/teknisk kunning person / bror /pappa/ kusin /moster

alternativ 3. tryck på stäng-av-knappen (ni vet vilken jag menar men jag vet inte vad den heter, jag brukar säga stäng-av-knappen eller on-off-knappen) och vänta ett tag. tills det slutar ryka möjligtvis ett tag längre.

alternativ 4. gör något annat och låtsas som om det som luktar rök helt enkelt är en granne som grillar/eldar löv eller bränner upp sitt hus.

alternativ 5. sätt datorn i frysen

alternativ 6. fortsätt spela/chatta/blogga/leva/prata/shoppa, trots att det är svårt att spela/chatta/blogga/leva/prata/shoppa när man inte ser i genom röken knappt. men försöka går alltid.

alternativ 7. hämta en brandsläckare och spruta ner datorn med vatten, se det positiva i saken när du kanske ångrar sig lite smått efteråt och tycker att du kanske tog i lite väl hårt, det var ju bara lite rök... då ska du tänka på allting du räddat. tänk om den exploderat. du är en dator fattigare, men huset står ju kvar!

så nu har ni lite tips på vad ni kan göra om det börjar ryka om datorn. trots att jag helst ser att det inte går så långt och att ni har vett att stänga av när den börjar låta lite konstigt och puttra... alternativt att det känns som om låren ska bli brännskadade av hettan från datorn.

men nu ska jag stänga av. jag har lärt mig.
puss på er alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0