note to self, testa klister

tack för tipset Jennifer, nästa gång, nästa gång.

kvällen spenderade jag med tyskarna och Malin. vi gick till centrum och köpte biljetter. trevlans. det är lite jobbigt när man fastnar i engelskan. till han i spärren när vi hade köpt biljetterna så säger jag:
thank you very much, Bye!

och bara 5 minuter senare, på McDonald´s ska jag förklara för paret bakom oss att de kan gå före för vi har inte bestämt oss än.
jag säger: Ohh! you can order before us, we haven´t decided yet!
de tittar på mig och ler och jag inser mitt misstag.

det händer ibland att jag inte hittar de svenska orden och får be någon översätta åt mig, men nu när jag är med tyskarna är det löjligt.

det är en fin linje för mig mellan språken och jag glömmer ofta meddela andra  när jag korsar den linjen.
som idag påväg hem så berättar jag för dem om en gång när jag sa något väldigt dumt i klassrummet (nej inte elakt, det var bara korkat) och allt sägs på engelska. mitt i berättelsen ser jag en hare
varpå jag skriker!
MALIN, EN HARE!!!
tyskarna förstod inte att jag pratade svenska och undrade vad hare betydde...

jag glömmer bort mig, sen kör jag även växelvis mitt i meningar,
"I think we will have to walk för att köpa biljetterna today, otherwise they wont be able att åka buss med mig imorgon"

usch det är så löjligt, det är inte som om jag är uppfostrad (jag höll på att skriva raised... fy fan alltså) med det engelska språket.

nej nu får jag skärpa mig.

förresten. jag har berättat för min lärare att mina tyska vänner ska komma med till skolan imorgon. dem tror nog att det är några tjejer i min ålder, jag har liksom glömt berätta att de är 20-21år och inte flickor.
min lärare sa att de fick vara med om de fick plats i klassrummet. tack för den!

jag har sagt att mina tyskar kommer till mina närmsta klasskompisar men det är bara 2 av dem som vet hur de ser ut och har träffat dem, jag tror att min klass kommer få en chock. dom är inte små precis tyskarna, dem är långa.

okej, nu ska jag skicka in en loggbok.

Sov gott,
LOVE


Kommentarer
Postat av: natta

hahah OM dom kommer få en chock. haha men det blir säkert roligt :) så länge det inte är en el-chock så :)

2010-05-11 @ 23:53:44
URL: http://nathahahahalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0